top of page

AP & Reuters Journalists Were Embedded in HAMAS During Oct 7th Attacks Says Watchdog


We're being played.


On October 7, Hamas terrorists were not the only ones who documented the war crimes they were committing as they slaughtered over 1400 Jews, many of them women and children, during their deadly rampage across southern Israel. Together with the terrorist's live streaming their atrocities, the shooting, burning, and beheading of Jews was also captured by Gaza-based photojournalists working for the Associated Press and Reuters news agencies according to honestreporting.com.


The discovery of western media employees within HAMAS raises serious questions about exactly just what the roles and motivations were of the two biggest news agencies in the world. It inevitably raises fundamental questions about the media's role in the 7th October attacks, not least of which is the bias clearly being shown by what are supposed to be impartial and authoritative news organisations.


The media watchdog says: "What were they doing there so early on what would ordinarily have been a quiet Saturday morning? Was it coordinated with Hamas? Did the respectable wire services, which published their photos, approve of their presence inside enemy territory, together with the terrorist infiltrators? Did the photojournalists who freelance for other media, like CNN and The New York Times, notify these outlets? Judging from the pictures of lynching, kidnapping and storming of an Israeli kibbutz, it seems like the border has been breached not only physically, but also journalistically."


"Four names appear on AP’s photo credits from the Israel-Gaza border area on October 7: Hassan Eslaiah, Yousef Masoud, Ali Mahmud, and Hatem Ali. Eslaiah, a freelancer who also works for CNN, crossed into Israel, took photos of a burning Israeli tank, and then captured infiltrators entering Kibbutz Kfar Azza."

AP remove the names of Journalists from their database.

The report goes on to say: "Interestingly, the names of the photographers, which appear on other sources, have been removed from some of the photos on AP’s database. Perhaps someone at the agency realized it posed serious questions regarding their journalistic ethics."


Reuters: Lynching as “Image of the Day”

Reuters has published pictures from two photojournalists who also happened to be at the border just in time for Hamas’ infiltration: Mohammed Fayq Abu Mostafa and Yasser Qudih.

They both took pictures of a burning Israeli tank on the Israeli side of the border, but Abu Mustafa went further: He took photos of a lynch mob brutalizing the body of an Israeli soldier who was dragged out of the tank.


Reuters was kind enough to add a graphic warning to the photo caption, but it didn’t prevent editors from shamelessly labeling it as one of the “Images of the Day” on their editorial database.


'They conclude: Let’s be clear: News agencies may claim that these people were just doing their job. Documenting war crimes, unfortunately, may be part of it. But it’s not that simple.


It is now obvious that Hamas had planned its October 7 attack on Israel for a very long time: its scale, its brutal aims and its massive documentation have been prepared for months, if not years. Everything was taken into account — the deployments, the timing, as well as the use of bodycams and mobile phone videos for sharing the atrocities.'


Is it conceivable to assume that “journalists” just happened to appear early in the morning at the border without prior coordination with the terrorists? Or were they part of the plan?

Even if they didn’t know the exact details of what was going to happen, once it unfolded did they not realize they were breaching a border? And if so, did they notify the news agencies? Some sort of communication was undoubtedly necessary — before, after or during the attack — in order to get the photos published.


Reuters issue denial

Reuters have issued a statement denying any previous knowledge of the HAMAS attacks. But offer no explanation of how their employees just happened to be in the vicinity of the border when the attacks took place. How convenient. They were happy to pay handsomely for the photographs too, selling them on to CNN, the New York Times and dozens of other outlets at considerable fees.

The revelation that news agencies had their people embedded in HAMAS on the day of the 'surprise' attack comes after the BBC were caught broadcasting HAMAS propaganda as fact.


I am related:

The lies spread by the media about Covid-19 is huge, but they've always faked stories, so why should we trust them now? The fake stories, exaggerations and lies that news agencies have relentlessly pumped out for two years about Covid have enabled the biggest medical fraud in history. But they've always been at it, fake news, lies, and propaganda to manipulate the public was being done long before Covid was ever thought of. Britannica wrote that most news throughout the world came from just three major agencies: the Associated Press, Reuters, and Agence France-Presse.[4] Millions have been co-opted into the Covid-cult by these three agencies. All three agencies have been mired in lies, and been guilty of falsehoods, fake news and doctored images, long before the Covid 'scamdemic' started. Here's just a few of the fake stories they've sold to us as fact: Reuters, the 'fact checkers' caught faking news stories. The self promoting 'fact-checkers' were found guilty of publishing doctored photographs in an anti-Israel campaign during the 2006 Israel–Lebanon conflict. The service used two doctored photos by a Lebanese freelance photographer, Adnan Hajj. In 2010, they were again found to be publishing fake photographs that were doctored by cropping the edges of photos, removing commandos' knives held by activists and a naval commando's blood from photographs taken aboard the Mavi Marmara during the Gaza flotilla raid, a raid that left nine Turkish activists dead. It has been alleged that in two separate photographs, knives held by the activists were cropped out of the versions of the pictures published by Reuters. Reuters said it is standard operating procedure to crop photos at the margins, and replaced the cropped images with the original ones after it was brought to the agency's attention. Associated Press - Repeatedly faked stories for two decades. In 2002, an Associated Press reporter, Christopher Newton, who had worked for the organisation since 1994, was found to have been routinely fabricating sources going back years. At least 40 people and organisations. Prior to his firing, Newton had been focused on writing about US federal law-enforcement while based at the Justice Department. Some of the nonexistent agencies quoted in his stories included "Education Alliance", the "Institute for Crime and Punishment in Chicago", "Voice for the Disabled", and "People for Civil Rights". AP have had a dubious past to say the least: The AP organisation gave the Nazi regime access to its photo archives for its anti semitic propaganda posters. The organisation still appears to hold anti semitic views with repeated and systematic anti semitic propaganda passed off as 'news' during the Israeli–Palestinian conflict. Agence France-Presse published stories written by the KGB. The French News Agency was discovered to have been infiltrated by KGB operatives who reportedly placed fake stories in the French Press to help Russia destabilise the west. The Paris offices of the the news agency was discovered to have at least half a dozen KGB contacts together with two senior KGB officers working in the agency. These three agencies supply the vast majority of the worlds 'news': Clients are everyone from the BBC to the New York Times. Whatever channel you tune into, or newspaper you read, the stories are always the same, because these three agencies alone cover 95% of the worlds news. All three agencies have signed up to the 'Trusted News Initiative (TNI)'. A government scheme promoting propaganda as fact, and suppressing all descent.


It should be noted that all three of these news agencies have attacked Vision News, calling us 'Conspiracy Theorists' and accusing us of publishing fake stories, a claim they have not been able to back up with any evidence. Unlike these charlatans Vision News has never published any fake stories, pity they can't say the same.

54 views0 comments

コメント


bottom of page